La Càtedra Reciplasa i el Seminari d’Educació Ambiental de Castelló reconeixen el treball de cinc centres educatius de la província en l’educació i conscienciació sobre la correcta gestió dels residus urbans

La Càtedra UJI-Reciplasa de Gestió de Residus Sòlids Urbans en col·laboració amb el Seminari d’Educació Ambiental de Castelló han organitzat un any més el concurs escolar «Què fem amb el fem?», que premia els millors projectes d’educació mediambiental des de l’educació infantil fins a l’educació especial passant per primària i secundària. El president de Reciplasa, Ignasi Garcia, explica que “aquest concurs tracta fomentar l’educació mediambiental, ja que no tenim un planeta b i hem de conéixer l’impacte dels nostres residus. Els alumnes han demostrat amb els seus treballs fòrmules de com podem fer-ho”.

Garcia i el catedràtic de l’UJI Félix Hernández, director de la càtedra Reciplasa, van ressaltar en el lliurament de premis celebrat el passat 12 de novembre la particularitat d’aquesta edició del concurs, que va haver de posposar el seu lliurament de premis previst per al mes de juny passat a causa de la COVID-19. Malgrat les dificultats del curs anterior, es van rebre 13 projectes educatius, dels quals alguns van ser duts a terme durant el confinament. A l’acte de lliurament van assistir també, Jesús Lancis, vicerector d’investigació de l’UJI, Fernando Albarrán, director tècnic de Reciplasa i M. Josep Safont, alcaldessa de Borriana.

Es van premiar quatre projectes, i es va atorgar un esment especial. En la categoria d’educació infantil, es va premiar el projecte «Juguem i Reciclem en temps de confinament», coordinat per la professora Inma Tirado del col·legi Lope de Castelló. En el cas d‘educació primària, el projecte premiat va ser « Guardians i Guardianes del Planeta» coordinat per la professora Virginia Gavaldá del CEIP Lope de Vega de Nules. En ESO, es va premiar el projecte «INVERCD» coordinat pel professor Óscar Martí del Col·legi Villa Fátima de Borriana. I, finalment, en la categoria d’educació especial es va premiar al projecte «Patio Reciclado» coordinat per la professora Julia Peris Trias del Centre d’Educació Especial «Penyeta Roja». A més, la Càtedra Reciplasa va voler reconéixer l’esforç del projecte internacional «ECOBRICKS: The best way to reuse light plastics and build houses» en el qual participa l’IES Politècnic de Castelló, amb M. Ángeles Sos com a coordinadora, amb un Esment Especial a la Internacionalitat.

El president agraeix “la implicació del professorat en formar persones respectuoses amb el medi ambient i així crear una societat més sostenible, perquè l’educació és la clau per a aconseguir-ho. A banda de l’esforç extra que han hagut de fer durant aquest últim curs per a dur endavant els diferents treballs, tant els que han sigut premiats com els que no, i per treure endavant una situació complicada per la pandèmia i les dificultats en les que ens ha posat”.

L’acte de lliurament dels corresponents diplomes va haver de veure’s adaptat respecte a anteriors edicions, perquè la situació sanitària actual no va permetre que fóra l’estudiantat el que recollira els premis sinó el seu professorat. Des de la Càtedra Reciplasa es destaca que l’alumnat dels centres és l’ànima d’aquest concurs i, per això, agraeix l’esforç tant als premiats com a la resta de participants per lluitar i perseverar en la cerca de solucions als problemes ambientals.

Premio al Centro de Educación Especial «Penyeta Roja». en la categoria de educación especial

Premi al Centre d’Educació Especial «Penyeta Roja» en la categoria d’educació especial

Premio al colegio Villa Fátima en la categoria de eduación secundaria

Premi al col·legi Vila Fátima en la categoria d’educació secundària

Premio al CEIP Lope de Vega de Nules en la categoria de educación primaria

Premi al CEIP Lope de Vega de Nules en la categoria d’educació primària

Premio al Lope de Castelló en la categoria de educación infantil

Premi al Lope de Castelló en la categoria d’educació infantil

Mención especial al IES Politécnico de Castelló

Esment especial a l’IES Politècnic de Castelló

Written by Cristina Marco