L’empresa participarà el 17 de setembre en una jornada que reunirà prop de 200 persones i que combinarà la retirada de residus del litoral amb activitats de sensibilització ambiental.      

 

Castelló (setembre-2026). – Reciplasa se sumarà el pròxim 17 de setembre a una nova edició de l’EU Beach Cleanup, una jornada de neteja i sensibilització ambiental que es desenvoluparà a partir de les 10.00 hores a la platja de l’Arenal de Borriana i que mobilitzarà prop de 200 participants. La iniciativa, organitzada per Europe Direct Castelló, en col·laboració amb l’Ajuntament de Borriana, comptarà amb la participació de l’alumnat de les huit Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu de la província, estudiants de Col·legis Rurals Agrupats, professorat, entitats i ciutadania.

 

La participació de Reciplasa permetrà posar el focus en la importància de la prevenció i la correcta gestió dels residus com a eines fonamentals per a protegir els espais naturals i, especialment, el litoral. La jornada combinarà la retirada de residus de la platja amb accions de sensibilització dirigides als joves i al conjunt de la ciutadania, traslladant la necessitat d’evitar que els residus acaben en el medi ambient.

 

El president de Reciplasa, Sergio Toledo, ha destacat que “la protecció del medi ambient comença per una cosa tan senzilla com ser conscients dels residus que generem i de la responsabilitat que tenim a l’hora de gestionar-los correctament”. En aquest sentit, ha subratllat que “accions com aquesta permeten acostar l’educació ambiental als més joves i demostrar que xicotets gestos individuals poden tindre un impacte positiu quan es converteixen en un compromís col·lectiu”.

 

Toledo ha posat també en valor la col·laboració entre les diferents administracions i entitats participants. “Des de Reciplasa volem continuar implicant-nos en iniciatives que fomenten la prevenció de residus, el reciclatge i el respecte pel nostre entorn. L’educació i la conscienciació són fonamentals per a avançar cap a una societat més sostenible”, ha assenyalat.

 

L’activitat comptarà amb una destacada presència d’estudiants de diferents municipis de la província, entre ells Borriana, Nules, Onda, Vila-real i Castelló de la Plana, als quals s’incorporarà alumnat procedent de municipis de l’interior. D’aquesta manera, la jornada permetrà reunir joves de diferents punts de Castelló al voltant d’un objectiu comú: la protecció del medi ambient.

 

L’EU Beach Cleanup forma part de la iniciativa europea #EUBeachCleanup, que promou accions de neteja i sensibilització davant de la contaminació marina i la presència de residus en platges i oceans. La jornada de l’Arenal pretén, a més, convertir la recollida de residus en una experiència educativa que permeta reflexionar sobre el seu impacte i sobre la necessitat d’avançar cap a models de consum i gestió més responsables.

 

Per a Reciplasa, la participació en aquesta iniciativa suposa reforçar el seu compromís amb la sensibilització ambiental i amb la difusió d’hàbits adequats en matèria de gestió de residus. La companyia incideix així en la importància d’actuar des de l’origen, reduint la generació de residus, reutilitzant sempre que siga possible i realitzant una correcta separació per a facilitar posteriorment el seu tractament i aprofitament.

Written by Sandra